BankID

BankID er din digitale legitimasjon som gjør at du trygt og enkelt kan identifisere deg på nett. Du kan bruke det ved signering av dokumenter og avtaler i banken og i en rekke andre offentlige portaler, og ved trygg netthandel.
  • Bruk kodebrikke eller mobilen som kodegenerator
  • Enkelt og trygt å bruke
  • BankID er personlig - oppgi aldri koden til andre

Aktivering av BankID

Fått ny BankID, eller ny kodebrikke som må aktiveres? Her aktiverer du din BankID
Kvinne med morratryne som bruker BankID-app på bussen

Nå har du mulighet til å få raskere BankID

Ved bruk av ansiktsgjenkjenning, fingeravtrykk eller telefonens skjermlås (PIN) kan du få en raskere BankID-innlogging. Les mer her

Slik sperrer du din BankID

Ta kontakt med banken!

Har du mistet kodebrikken din, eller mistenker du at den er stjålet, er det viktig å kontakte banken så raskt som mulig.

Har du mistanke om at noen har fått kjennskap til ditt BankID-passord, er det viktig å endre passord eller ta kontakt med banken umiddelbart.

BankID-oversikt

Lurer du på hvilke BankID-alternativer som er registrert på deg, og når avtalene utløper?

Slik kommer du i gang

Dette lurer mange på

Hva betyr de ulike feilmeldingene på BankID

BankID har oversikt over de ulike feilmeldingene og tips til hva du kan gjøre dersom du får en feilmelding. 

BankID policy og avtalevilkår

The Trust Service Provider Statement (TSPS) beskriver bankens offentlige nøkkelinfrastruktur for utstedelse av elektroniske identiteter (eID) til sluttbrukere for BankID og BankID på mobil. Hvis du ønsker å lese et forenklet dokument, kan du se relevante avtalevilkår (PDS):